Donderdag 24 maart verzamelden Hein, Marjolein, Patrick, Stephan, Daniele & familie, Nienke, Sanne en Marije zich bij het clubhuis. Om vervolgens aan de lange reis naar Frankrijk te beginnen. Na 11 uur in de auto, met een tussenstop en overnachting bij een Première Classe hotel kwamen we vrijdag 25 maart begin van de middag aan in St. Pierre de Boeuf. Hester en Marcel zijn donderdag vanuit Den Haag met de camper al richting het zuiden vertrokken en waren vrijdag in de ochtend al op de camping.

saintpierredeboeuf 201603 3

De Wildwaterbaan van Saint Pierre de Boeuf wordt gevoed door een stuwmeer, en gaat van WW3, via WW2 naar WW1. Veel leuke speelgolven/ speelwalsen, maar ook mooie keerwaters om goed te oefenen. Je hebt halverwege een shortcut, zodat je het laatste stuk WW2-1 niet vaart en snel met de lopenden band weer boven aan de baan staat.

saintpierredeboeuf 201603 4

Dag 1

saintpierredeboeuf 201603 2

Vrijdag de tenten snel opgezet (het plekje was precies groot genoeg voor de familietent van Patrick), broodje gegeten en de baan op :). Sanne en ik zijn al keerwaterhoppend de hele baan eerst een keer afgevaren en zijn vervolgens met Patrick onderaan de baan begonnen. Marjolein, Nienke, Daniëlle, Stephan en Hein hebben de eerste dag heerlijk in de golven gespeeld. Hester en Marcel hebben ons afwisselend vergezeld (er moest ook steeds iemand bij Nora en Pepijn blijven).

saintpierredeboeuf 201603 5

Aan het einde besloten Sanne en ik nog een rondje te maken op de baan, Sanne in haar slalom boot. John (één van de zwalker instructeurs) stuurde mij vervolgens vanaf de kant een wals in, en daar heb ik tot 2x toe ook de onderkant van gezien. Als ik dan vervolgens met mijn hoofd een steen raak, rol ik moet dus dag 1 mag ik schrijven. Wil er wel bij melden dat ik binnen 10m wel mezelf en mijn boot aan de kant had :) Terwijl ik rustig in het keerwater weer in mijn boot stap, ging Sanne in een keerwater liggen, die had alleen teveel naar mij gekeken en niet naar het keerwater wat stiekem enorm turbulent was en vol met paddenstoelen, dus die heeft de onderkant van de keerwaterlijn verkend. Haar slalomboot vond dit minder leuk, en die is helaas voor de rest van het weekend ook afgeschreven.

S'avonds wraps gegeten, Belgisch biertjes gedronken en hoi gezegd bij het zwalker kamp (die ook een heerlijk kampvuur hadden)

Dag 2

S'ochtends wakker geworden door de warme zon op je te t en de geur van verse croissant (die Stephan net gehaald had) is wel echt een top gevoel van vakantie :).

De baan gaat elke dag om 9 uur open, dus Sanne en ik wouden om 9 uur op het water liggen want we verwachtte drukte op de zomerse paaszaterdag. Maar we blijven toch batavieren, dus het was wel 5 a 10 minuten later. De rest was iets minder actief maar rond half 10 lag wel iedereen op het water.

saintpierredeboeuf 201603 6

Het was een heerlijke zonnige dag, en we hebben afwisselend 2 uur op het water gezeten en 2 uur pauze gehad. Wat resulteert is een mooie dag van 6 uurtjes varen. Iedereen heeft deze dag heerlijk kunnen oefenen. Ergens was ik moe, dus heb geprobeerd zonder op te kanten vanuit het keerwater een golf in te varen, helaas ging dat niet goed, dus ook dag 2 mag ik schrijven :(.

saintpierredeboeuf 201603 8

saintpierredeboeuf 201603 7

S'avonds maken Hein en Lein een heerlijk risotto met venkel en zalm, die Nora te pittig vond, maar met de hele groep hebben we heerlijk gegeten.

Dag 3

De dag begint met regen, maar gelukkig heeft Patrick de familie tent mee en kunnen we droog ontbijten. Sanne en ik liggen nu echt als eersten (niet alleen van de batavieren maar van de hele camping) op het water. Hein komt ons al snel vergezellen, de rest heeft iets meer tijd nodig om op te starten. De baan was zondagochtend heerlijk rustig en we hebben non-stop kunnen spelen in de mooiste golven. Na 1,5 uur spelen was het wel tijd voor de brunch en hadden we ook al droog weer.

saintpierredeboeuf 201603 9

Patrick heeft na 1,5 dag varen veel zelfvertrouwen erbij gekregen en vaart ook heerlijk de baan af! Marjolein, Hein, en Danielle hebben zich deze dag goed vermaakt bij de shoot bovenaan bij de baan. Nienke heeft helaas de nacht deels in het toiletgebouw doorgebracht, en Stephan heeft waarschijnlijk een spierblessure dus die blijven aan de kant vandaag. Ergens die dag lig ik weer op m'n kop, schraap ik zelf een stukje van m'n helm af, en mag dus ook dag 3 schrijven.

Na nog een pauze doen Hein en ik nog een paar keer de shoot, en een laatste rondje over de baan. Allebei in een ander boot dan de eerst van het weekend (Hein D75 en ik D65) het wordt uiteindelijk het lekkerste rondje van het weekend. Helemaal top dat Patrick en Lein ons met een biertje opwachten als we van het water komen, en het zonnetje ook weer doorgebroken is.

De laatste avond sluiten we af met 2x een buis bier, heerlijk in het zonnetje.

saintpierredeboeuf 201603 1

Maandag volgt de terugweg naar Nederland en kunnen we terug kijken op een zeer geslaagd weekend!