Wildwater jeugd weekeinde juni 2006

Vrijdag 2 juni (1e dag) door Margot en Charlotte.

Vrijdag reden alle Batavieren naar de camping aan de Kyll in Duitsland.

Er was voldoende eten

De heen reis was erg gezellig maar wel erg lang. Na een lange reis kwamen we eindelijk bij de camping aan waar iedereen gezellig de tenten op zette.

Toen dat klaar was hadden we een kampvuur gemaakt. De stoeltjes waren allemaal bezet en er werd luid gelachen.

Daarna was het al laat en gingen de ouders slapen en de kinderen hadden tijd om bij te kletsen.

Zaterdag 3 juni (de 2e dag), de Ruwer door Dirk-Jan en Martijn.

Het was 8 uur en we werden uit ons bed geschopt, om dit goed te maken had hans hele lekkere broodjes gekocht.

Om 11:00 hadden we onze spullen gepakt en gingen we kanoën.

Eenmaal aangekomen gingen we omkleden en met boten gooien.

Toen we eindelijk in het water lagen en de auto's bij het eindpunt neergezet werden konden we eindelijk varen dat was om ongeveer 14:00.

De kano tocht ging verliep goed, ook voor diegene die voor het eerst mee gingen ging het goed.

We konden op het laatst niet meer verder want er lagen allemaal takken.

Toen gingen een paar ouderen de auto's halen.

En wij gingen in een nieuwe (schone) rioolbuis rollen, zo leek het net of je en een 8baan zat.

Eenmaal weer op de camping gingen we barbieknoeien En bier drinken.

Zondag 4 juni, (de 3e dag) door Margot en Charlotte.

Zondag ochtend werden alle kinderen wakker gelikt door wolf (hond van Boy, Bianca en kids)

Hans van der Staay haalde zoals gewoonlijk de broodjes op.

Toen de broodjes op waren gingen de gevorderden kajakken en de anderen bleven op de camping.

Charlotte en Els gingen mee om te kijken. Zelfs Pieter en Dirk-Jan gingen voor het eerst mee.

Op de camping werden spelletjes gedaan, toen de spelletjes saai werden gingen Alex, Kira, Robin, Vera en Margot zwemmen in het zwembad naast de camping.

De jongens Jeroen, Frederik, Benke en Klaas gingen pas later zwemmen.

Van half 1 tot 5 uur hebben Alex, Kira, Robin, Vera en Margot in het zwembad gelegen.

Merel bleef op de camping lekker lezen ze had geen zin om te zwemmen.

Om een uur of 5 kwamen de anderen ook terug en werd er gedoucht en daarna werden er pannenkoeken gebakken.

En net als vrijdag en zaterdag gingen de ouders slapen en de kinderen kletsen.

Zondag 4 juni (de 3e dag), Irreler Wasserfälle en freibad door Tom en Alexander

We worden wakker met een zwak maar toch aangenaam zonnetje. Er was gisteren al deels besloten dat niet iedereen hoefde te gaan varen vandaag, om te gaan wandelen of zwemmen in het freibad naast de camping.

Nou zijn wij meegegaan om te kanoën op bij Irrel, dus over het zwembad kunnen we niet al te veel vertellen maar naar horens was het ook erg leuk (met een lekker zonnetje erbij is dat natuurlijk nooit slecht J).

We zijn nog met een redelijk grote groep naar Irrel gegaan, de meeste om te kanoën maar ook een paar om ons aan te moedigen en/of foto’s te maken. Uiteindelijk zijn Els, Charlotte en Janne meegegaan om te kijken en van de kinderen zijn: Niek, Martijn, Dirk Jan, Pieter, Alexander en Tom gaan varen. En hiervan alle vaders erbij plus Boy, Cees en Paul.

We gingen kijken hoe het water eruit zag, en dat beloofde wat, vooral het laatste stukje.

We zijn eerst met de meeste een beetje bovenaan gaan spelen vanaf het 3e of 4e verval om een beetje in te komen en om sowieso om gewoon even een stukje te varen. Dat ging wel lekker en omdat er toch wel een leuke waterstand stond (ongeveer 65 cm) viel er nog redelijk wat te spelen.

Dirk Jan had vandaag de eer om het eerst te mogen zwemmen, en dat vond hij zo leuk dat hij het daarna nog een keer deed. Ook Pieter moest er een keer aan geloven. Maar Cees vond een keer niet genoeg voor Pieter, dus gooide hij hem gewoon om.

Cees en Paul waren al wat eerder doorgegaan om het hele stuk te varen omdat ze daarna ons gingen helpen met navigeren. Nadat hun klaar waren ging ook de rest eruit om wat te eten. Daarna stapten we met z’n zevenen weer in om nou ook het hele stuk te doen.

Die zeven personen waren Boy, Alexander, Tom, Joost, Hans, Arnold en Ron. We begonnen bovenaan bij de eerste stroomversnelling die Cees en Paul al hadden verkend.

Daar werd Tom’s boot voor de gein vastgemaakt aan de werplijn van Cees voor hij het water in ging en werd dus keurig aan het lijntje gehouden door Cees, totdat iemand erop kwam de werplijn los te maken van de boot en vast te maken aan een boom die midden in het water lag. Cees heeft nog een minuut of tien aan de kant moeten staan met de werplijn in zijn hand.

Hierna gingen we de eerste watervallen doen en kwamen uit op de eerste speelplek waar we de eerste keer begonnen met varen. Deze keer bleven we niet spelen, maar gingen we door naar het volgende vervalletje. Ook hier weer gelijk door varen en door naar de watervallen onder de brug.

Cees had tot dan toe foto’s en filmpjes gemaakt, en stond nu ook weer klaar met zijn camera. We gingen er allemaal een voor een vanaf, eerst de eerste waterval (net onder de brug), en dan gelijk het keerwater links. Hier moesten we eerst luisteren hoe we moesten varen, Cees had een goed overzicht vanaf de rots, zodat hij ons mooi aanwijzingen kon geven.

Joost, Hans, Tom, Alexander en Ron kwamen er mooi doorheen, Arnold kwam op stenen terecht, helemaal onder aan de waterval, maar kwam nog goed het keerwater in. Boy had een ander idee en ging vlak voor een andere waterval zwemmen, hij zat op dezelfde stenen als Arnold. Dus de boot redden, peddel ophalen, en verder varen.

Na de waterval erna stapten we uit en droegen onze boten naar boven. Dan omkleden en naar tankstation voor een ijsje of meteen terug naar de camping. Op de camping aten we pannenkoeken en gingen een paar uur later naar bed. Natuurlijk hoorde we ‘s avonds nog het goede nieuws dat jong Nederland geschiedenis had geschreven door het EK te winnen, altijd leuk.

Maandag 5 juni, de Kyll door Kira en Niek.

Voor de verandering gingen we vandaag weer eens op de Kyll varen. Na een leuke nacht werden we ’s ochtends ruw gewekt door Wolf, Joost en Hans. Joost en Hans waren kinderen uit de tent aan het trekken. Na een lekker ontbijt gingen we de spullen pakken en op de camping al omkleden. Daarna gingen we met de auto naar het instappunt. Het instappunt was bij een spoorwegovergang. Eerst moesten we even wachten tot de spoorboom openging. Na dat iedereen ingestapt was gingen we aan de vaar!

Het was een vrij rustige rivier dus ook een rustige tocht maar met veel gekloot. Iedereen was elkaar aan het proberen om te gooien. Bij de eerste stuw gingen we met z’n allen tegelijk er vanaf. Onderaan bleek dat Alexander was omgegaan (whahahahaha). Bij de bekende pauzeplek onder de brug was er een uitgebreide lunch. Joost was daar lekker aan het zonnen totdat hij door Hans, Kees, Ron en Boy werd vastgepakt en in de rivier werd gegooid. Een stukje verder gingen we eerst met z’n allen aan elkaar hangen. Later werd het een rondje en dreven we zo een heel stuk van de rivier verder. Benke zat in het midden van het rondje.

Toen kwamen we bij een leuk walsje waar we een hele tijd bleven hangen. Even later had Alexander Charlotte in de takken geduwd waardoor ze omging. Toen Lex haar wou gaan helpen met de boot leegmaken viel hij ook om.

Even later kwam er een stroomversnelling waar er wat gespeeld werd. We moesten steeds in een keerwatertje gaan varen en daarna weer verder. Niek en Kira waren de ‘reddingsbrigade’. Toen sloeg het noodlot toe; Niek en Kira waren alvast verder gaan varen. Toen Niek achter uit aan het varen was knalde hij op een steen, waardoor hij omsloeg. Maar Niek kon niet uit zijn boot komen omdat hij vastgeklemd zat. Hij kon zich ook niet afzetten tegen de bodem omdat het daar te diep voor was. Zijn peddel had hij ook niet meer omdat die onder de boot was weggedreven. Door een mooie actie van Kira was de peddel niet verloren gegaan. Gelukkig kwam Arnold net op tijd om Niek omhoog te helpen en naar Kira te brengen voor de peddel. NIEK GAAT NOOIT MEER IN DIE BOOT!!!

Toen kwamen we bij de laatste grote stuw waar erg weinig water stond. Ten slotte kwamen we bij het uitstappunt waar Charlotte, Els en Margot iedereen aan het opwachten waren om ze om te gooien. Daarna hebben we alles ingepakt en opgeruimd en naar huis gereden. Onderweg gingen we bij een restaurant eten waar de schnitzel de specialiteit was. In het restaurant kregen we te horen dat Hans Platenburg pech had en er twee auto’s naar hem toe moeten rijden om Hans en Merel op te halen. Maar Hans was zo dom geweest om over België te rijden omdat hij dacht dat dat sneller was omdat er op de Nederlandse wegen ‘files stonden’(ahum… niet dus).

Het was een leuke laatste dag en we hebben al zin in volgend jaar